det är du och jag och han och hon

jag gillar ju inte att vara sjuk. speciellt inte hosta. för det känns som om jag ska dö. som om lungorna ska flyga ur och jag måste peta ner dem igen. jag är äcklig. ungefär som en sten som legat på havets botten lite för länge och blivit slemmig och grön och fått havstulpaner på sig. så mysig är jag. men jag jobbar på att bli mysig på riktigt igen. så man vill peta på mig med en pinne i alla fall.

nu uppmanar spotify mig att try something new. jaha. jag försöker mig ju på det. och allt nytt är läskigt. kan jag inte alltid få vara 20 och bo på island och göra dumma saker där? nej. ut i livet och göra läskiga saker.
jag ska sluta noja också. sluta få panik över saker. lugna ner mig lite. köpa en dagbok. börja motionera. sluta tänka. låta saker bli som de blir. sluta oroa mig.
för övrigt måste jag ut och ragga träningshästar. för jag är visst duktig. så en till häst vore sjukt bra. så jag har lite att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0