early winter

jag är dålig på rubriker. jag är även dålig på att blogga. men nu ska jag bli bättre. rubrikerna kommer nog bara få vara låttexter. det är det enklaste. och det är så jag vill ha det just nu. enkelt.
island är helt underbart. jag har det oförskämt bra. jag inser det nog inte själv. för det är fantastiskt. och jag är kär. inte i en person. för killar finns inte här. jag är kär i island. i en häst. i allt. men mest i ýrkill och kría. det är mina träningshästar. men jag är kär i en hel hög hästar till. sånna där som gör en helt lycklig när man sätter sig på dem.
idag har jag faktiskt ridit ýkill själv ute på fälten. och om man inte pratat med mig på länge vet man att jag bara suttit på honom två gånger innan eftersom han inte är inriden än och att det är min uppgift att rida in honom. och han är fantastisk. jag måste bara komma ihåg det de dagarna när han inte känner för det.
andra saker som hänt här är att jag har varit på långtur. det är nog det bästa jag varit med om. typ. jag spenderade sju dagar på hästryggen. och jag fick se hekla, lagnajökull och andra fantastiska saker. och jag fick driva flock! jag älskar att driva flock. det är en sån enorm känsla att driva runt 100 hästar framför sig och få dem alla att gå som man vill. jag har även kommit fram till att jag älskar reykjavik. det är fint där. och mysigt.
just nu ska jag faktiskt sova. jag är ledig i morgon vilket är väldigt skönt. då ska jag försöka ladda upp lite bilder! och skriva lite mer.

Kommentarer
Postat av: kimsi

du börjar nog inse hur bra det är när du säger att du har det oförskämt bra och att det är underbart. sen kommer man ju alltid in i perioder när man bara ser det man inte har. typ som när du kommer hem och inser saker man hade på island som man inte tog till vara på. så lev i nuet och njut av allt du kan njuta av där!! mor du skriver att massa saker är fantastiska, det är du som är fantastisk <3

(driv en flock för mig med!)

2009-10-08 @ 22:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0